Ammattilaiskoulutus 5.4.2019
Tulevaisuus pelissä – Välineitä ongelmallisen digipelaamisen kohtaamiseen Tietokone- ja verkkopelaamisesta aiheutuvat ongelmat ovat maailmanlaajuisesti kasvava ilmiö. Maailman terveysjärjestö (WHO) lisäsi vuonna…
Tulevaisuus pelissä – Välineitä ongelmallisen digipelaamisen kohtaamiseen Tietokone- ja verkkopelaamisesta aiheutuvat ongelmat ovat maailmanlaajuisesti kasvava ilmiö. Maailman terveysjärjestö (WHO) lisäsi vuonna…
Maailman terveysjärjestö WHO lisäsi Pelihäiriön digipeliriippuvuuden määritelmänä tulevaan ICD-11-tautiluokitukseen. Lisäys on ajankohtainen, sillä ongelmalliselle pelaamiselle ei ole ollut tarkkoja yhtenäisiä määritelmiä, saati ongelmallisesti…
Aikuisuuden kynnyksellä moni herää miettimään oman peliharrastuksensa suhdetta arkeen, ajankäyttöön ja sosiaalisiin suhteisiin. Yhä useampi paljon digipelejä pelaava nuori aikuinen toivookin…
Maailman terveysjärjestö WHO lisäsi Pelihäiriön digipeliriippuvuuden määritelmänä tulevaan ICD-11-tautiluokitukseen. Digipelihäiriöön perehtyneiden asiantuntijoiden mukaan virallinen diagnoosi on odotettu uudistus, joka edesauttaa tulevaa…
6C71.1 Digipeliriippuvuus, pääasiallisesti ei verkossa tapahtuva Digitaalinen viihdepelaaminen ja digipeliriippuvuus -katsauksessa kerrotaan kahdesta eri diagnostisesta luokituksesta ja niiden suhteesta ongelmalliseen digipelaamiseen. Näistä…
Seminaari ongelmallisesta digipelaamisesta järjestettiin perjantaina 10.11. Helsingin yliopiston päärakennuksessa. Seminaarin puheenvuorojen tallenteet löytyvät alta sekä ohjelman otsikoista linkkeinä. Seminaarissa jaettu tutkimuskatsaus…
Digipelirajat’on on the road jälleen! Hyppäsimme 12.10. torstaina junaan iltapäivästä ja saavuimme Savon sydämeen alkuillasta. Seuraavana aamuna perjantai ja 13. päivä…
Sosiaalipedagogiikan säätiön tutkijoiden tuottama kaksiosainen tutkimuskatsaus on ladattavissa allaolevista linkeistä. Katsaus kartoittaa viihteellisen ja ongelmallisen digipelaamisen ilmiöitä ja ongelmalliseen digipelaamiseen kohdennettuja…
Suurimmalle osalle nuorista aikuisista digipelaaminen on harrastus muiden joukossa. Kuitenkin arviolta 8-12 prosenttia pelaa ongelmallisesti. Varoitusmerkkejä ovat vaikeudet opiskelussa, työssä ja…
Digipelirajattoman Helmi pääsi mukaan osallistumaan Mainostajien liiton järjestämään Mainontapäivään tiistaina 19.9. Päivän aikana käsiteltiin digitaalisen maailman murrosta, sitä millaisia haasteita ja mahdollisuuksia mm….